21. července 2016

Modré retro šaty

Návštěva Retro výstavy v Praze mě inspirovala a hned ten den jsem začala pracovat na nových šatech v retro stylu :D 

Použila jsem modrou látku ze sekáče, která mě stála 50 korun, a malý kousek tmavší červené na pásek.



Nejdříve jsem teda změřila svoje míry na horní část šatů, předkreslila si to na balící papír a podle toho vystřihla látku. Můžete vidět, že ramínka nejsou mojí silnou stránkou, chtěla jsem takový ten rovný výstřih u krku, ale ustřihla jsem to moc hluboko..


Udělala jsem čtyři stránky tohoto tvaru, dvě na přední a dvě na zadní stranu, přišila k sobě podlém okrajů a otočila, abych měla dvouvrstvý top. Poté jsem k sobě přišila boky a ramínka a měla jsem top. Na přední straně jsem udělala zášivky, aby top seděl na hrudi.


Potom jsem udělala tunýlek z červené látky a přišila ho na top a pak jsem udělala sklady na dvou pruzích látky, na přední a zadní část sukně.


A všechno zase přišila k pásku.


No a měla jsem šaty! Skoro :D


Pak přišlo hodně hodin měření a zkoušení. Jak vychytat sukni, aby byla vepředu i vzadu stejně dlouhá (zadek sukni zvědá, takže by normálně byla kratší vzadu - což nechceme) i s lemováním spodní části, aby seděly všechny linie k zipu (což stejně nevyšlo) a tak dále..

Měla jsem moc dlouhý zip, takže stačilo udělat pár oček tam, kde jsem chtěla zarážku, a zbytek ustřihnout.


Zip jsem přišívala ručně a pořád měřila a zkoušela, a stejně to nevyšlo, sakryš! Mám dojem, že se červená látka natáhla, jinak to nechápu, měla jsem to přišpendlené správně a najednou šiju a není to dobrý.. Ale udělám si pásek s velkou mašlí na zádech, takže to nebude vidět :) 


A tady je výsledek :) Já vidím více chyb, než vy, nejspíš, ale jsem spokojená, rozhodně je to nositelný kousek! :)


Pohled zezadu


Pásek asi zase nevyšel přesně, já prostě nevím, jak to mám udělat, pořád měřím a není to stejné! :D


Ale na konečný produkt jsem zkrátka docela pyšná :) 




5 komentářů:

  1. Wow, závidím, že jsi tak šikovná, taky by se mi líbilo tvořit si takhle originální kousky :)

    BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) ale každý to může zkusit, nic na tom v podstatě není, chce to zkoušet :)

      Vymazat
  2. Ty bláho, klobouk dolů, jsi hrozně šikovná! :)
    Ty šaty vypadají krásně. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné šaty :-) . Ta modrá ti moc sluší. Já ji také nosím hrozně ráda. Když se nad tím tak zamyslím, tak většina mého oblečení je modrá :-D . Nedávno jsem ale udělala trochu změnu a objednala jsem si bílé šaty ze second handu a už se těším, až budu v létě krásně opálená a obléknu si je :-) .

    OdpovědětVymazat