3. června 2016

Co jím VEGAN - květen

Protože tenhle blog je o různém tvoření a já hodně ráda experimentuju v kuchyni, řekla jsem si, že můžu zkusit dát sem nějaké fotky toho, co jím.

Vzhledem k tomu, že se snažím jíst jen rostlinnou stravu (vegan je moc škatulkování, nedošla jsem tak daleko jako vyměnit všechen makeup za netestovaný apod.), by pro vás mohlo být zajímavé, co tak můžu vařit. Většina lidí se mě totiž ptá "A co vlastně jíš?" :D 

Takže hned jako první jedno z mých nejoblíbenější jídel - chilli sin carne (con carne znamená s masem, já mám bez masa :D).

Jen fazole (nejlepší jsou červené kidney), kukuřice, krájená rajčata, chilli koření, červená paprika.. A já trochu podvádím a používám hotovou chilli směs kukuřice a fazolí z Lidlu, protože má perfektní chuť, které neumím moc sama dosáhnout. K tomu nějaká bagetka nebo houska, případně rýže nebo tortila :)


Zkusila jsem čínu podle jídla, které si rádá dávám v čínské restauraci. Je to mix zeleniny (mrkev, cibule, zelí, pórek...), arašídů a koření, společně se sójovou omáčkou, škrobem a thajskou sladkokyselou chilli omáčkou. K tomu rýže a dobrota je na světě :)


Co se týče snídaně, já upřednoštňuju velkou porci ovoce. A absolutně nejlepší vynález ve veganské/zdravé stravě je banánová zmrzlina aka nice cream :) Jsou to jen banány, nic víc! 

Stačí zamrazit pár banánů přes noc (minimálně 7 hodin i více), a druhý den je rozmixovat. Jde to v blenderu na smoothie, který mám, ale i v takovém tom klasickém mixéru s čepelemi u dna kulaté nádoby, který má každá hospodyňka doma.

A po chvíli někdy pracnějšího mixování vznikne naprosto božská krémová zmrzlina a to bez smetany, a sladká i bez cukru (když použijete zralé banány - s hnědými flíčky).

Já ještě rozmrazím lesní plody a jako horké je naliju na zmrzlinu, někdy přidám kokos.. Nejlepší je, že jde udělat jakákoli příchuť, stačí přihodit ovoce nebo burákové máslo :)



A ano, vegani mohou i pizzu! A mohou jí hodně :D 

Nebojím se sacharidů, naopak, snažím se držet pryč od tuků (a taky jsem dost zhubla, i bez pohybu). A sacharidy nám nevadí a nepřibírá se po nich! Takže když sníte dvě pizzy, nestane se nic :D 

Já dělám klasické těsto - hladká mouka, droždí a voda, a na to krájená rajčata, žampiony a sušená rajčata, po upečení na to ještě syrový pórek, a úžasná dobrota je hotová :)


Vegansky se dá i péct. Já zkoušela tyto kokosové muffiny. Těsto je takový mix, to už nevím, protože je to vždycky spíš pokus :D 

A na tom je hořká čokoláda z Lidlu (červená, stojí asi 15 korun a má nejjednodušší složení, dokonce totožné jako nějaká Lindt za kilo) rozpuštěná a smíchaná s kokosem.


V prosinci jsem byla na přažské akci Veggie Vánoce a tam jsem poprvé zkusila vegan burger z restaurace a to z Loving Hut. Naprosto boží to bylo <3 


Také jsem tam ochutnala raw vegan borůvkový cheesecake.


A letos v květnu jsem se zúčastnila Veggie Náplavky, kde jsem si koupila burger z restaurace Plevel (byla v Ano, šéfe) a byl úžasný! 


Také tam měli zmrzlinu z rostlinné smetany, která teda byla snad lepší než nějaká zmrzlina z Itálie, nekecám! Hutná, krémová, sladká, plná chuti a barev. I moje nevegan kamarádka si mlaskala :) Pro ni vyhrála čokoládová, pro mě karamel <3


Domů jsem si ještě koupila cupcaky a ty byly teda něco! Malinový a kokosový, boží, byly krásně vláčné a měkké, a ten krém! Úžasné :D


Ale nejlépe mi stejně je po klasických jídlech - rýže, těstoviny, kuskus, zelenina a ovoce, luštěniny. Bez oleje, s minimem soli.. To je strava, po které je mi lehce, bez problému se zažíváním, hubnu po tom, ale mám spoustu energie, skvělou náladu a radost z barevného a chutného jídla. 

Tady jsem jen chtěla ukázat, že všechno jde udělat z rostlinných surovin a i tak je to zdravější, než maso, mléčné výrobky a vejce. Je to pro tělo přirozenější, lehčeji stravitelnější a energeticky hodnotnější. Já doporučuju na sto procent :)

Určitě ještě něco podobného budu přidávat, ráda vařím a fotím jídlo, takže se jistě pochlubím :D :)




2 komentáře:

  1. Mňam, hlavně ten cheesecake bych si s chutí dala. :) Zvu tě na Give Away o Zdravý balíček!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to já jsem v háji, ráda vařím a peču (od oka, samozřejmě), ještě raději to jím...ale nenávidím to fotit - udělat, aby to nějak vypadalo, to je vždycky peklo.

    OdpovědětVymazat