17. května 2016

Korzetový top

Protože mám opravdu hodně sukní a k nim nic moc co nosit za horní díly, rozhodla jsem se, že zkusím něco jako korzetový top se srdíčkovým výstřihem. 


Vzala jsem k těm účelům tmavě modrozelenou látku, kterou mám ze sekáče za pár korun. Je trochu slabší, tak jsem se rozhodla, že top udělám ze dvou vrstev. 

Složila jsem tedy látku na půl a znovu na půl, abych měla 4 vrstvy pod sebou. Potom jsem podle nákresu níže (omluvte moje nedostatečné grafické schopnosti myší :D) ustřihla top na kraji, kde je látka přeložená. 


Vznikly mi tedy dva kusy předního dílu. 


Potom jsem udělala boční díl. Ten jsem ustřihla také na 4 vrstvy, ale ne na přeloženém okraji. Ta křivka vpravo je otázkou vašeho poprsí, jak moc je potřeba, aby byl top prolnutý dopředu. 

Já ji udělala příliš velkou, takže jsem později stahovala, ale rozhodně je lepší zabírat, než to mít málo prolnuté, s tím pak už udělat nic nejde. 

 
Měla jsem tedy 4 vrstvy, ze kterých dvě budou použity na levý bok a dvě na pravý.


Potom jsem každé dvě vrstvy všech dílů sešila k sobě podél okrajů, abych je mohla otočit lícem nahoru (látka není odlišená na rub a líc, tak to bylo jednodušší), abych měla úhledné kusy. 

Za prvé toto udělá top silnějším a pevnějším, a za druhé mi to ulehčilo práci v lemování, které není potřeba. 

Potom jsem všechny části přišpendlila k sobě. Obě křivky bočních dílů jsou připevněny k střednímu dílu. Jak je vidět na nákresu, jedna strana je mnohem více zahnutá, což při šití nevadí, a je to potřeba právě pro tu křivku, která je na hrudi vyžadována. 


Stačí akorát přiložit k sobě nahoře a pak při šití přikládat okraje těsně na sebe, a křivka se vytvoří sama.

Ještě pohled na to, jak jsem přišpendlila strany k sobě. 


Když jsem top rozložila ještě nezašitý, byla jsem potěšena, že to opravdu trochu vypadá jako korzet a že ta křivka se doopravdy vytvoří.


Po zašití uvnitř vznikl takovýto šev:


A zvenku to vypadá takto:



V této části jsem byla potěšena, i když mi okraje k sobě příliš nesedly. Dole docela nesedí k sobě, ale to jsem líně nechala s tím, že top stejně vždycky zastrčím do sukně :D To, že to nesedí stoprocentně ani nahoře jsem stejně líně nechala být také :D

Nakonec jsem tedy udělala stejným způsobem i zadní část, která je jen obdélník podle výšky bočních dílů.


Přišití zipu bylo složitější v tom, že mi nedošlo, že není vhodný zip, který nejde otevřít úplně. Takže teď mám napevno pas a musím to složitě natahovat přes prsa, ale kupodivu to není až takový problém.. Příště by určitě chtělo lépe vyřešit zapínání.


A takto tedy vypadá výsledek:









Žádné komentáře:

Okomentovat