6. dubna 2016

Jak ušít mašli do vlasů

Toto je můj druhý pokus s šitím jednoduché mašle do vlasů a řekla jsem si, že zkusím tento jednoduchý návod zdokumentovat.

Začala jsem se čtvercem látky. Přeložila jsem ho lícem k sobě a upevnila špendlíky, aby mi držely strany u sebe a nic se neposunulo. Vznikne tedy obdélník.


Potom jsem sešila tři volné strany k sobě až na malý kousek uprostřed delší strany obdélníku, kudy je potřeba protáhnout mašli správnou stranou nahoru. Na rohy je vhodné vzít na pomoc něco s ostrým hrotem, aby byly hezky špičaté.

Vznikne potom obdélník s dírkou.


Tu jsem na stroji zašila. Díky barvě nitě je steh skoro neviditelný, navíc přes něj stejně půjde ještě pruh látky uprostřed.

Dále je potřeba ušít proužek látky na prostředek. Nepoužila jsem ten na fotce, musela jsem udělat silnější. Opět jsem ho zase protáhla jedním koncem a druhým ven.


Nakonec jsem si zmáčkla mašli do požadovaného řasení (udělala jsem ve středu mašle harmoniku asi o pěti skladech) a sešila nití k sobě, aby se mi s mašlí lépe pracovalo. Potom jsem našila pruh látky tak, aby šev byl na zadní straně. 


Zadní šev nemusí vypadat dokonale, protože je to zadní strana a navíc jsem ještě pod pruh vsunula sponku do vlasů. 


Protože jsem pracovala ze zbylé látky ze sukně, mám teď vhodný doplněk, až tento kousek vytáhnu :) 






Žádné komentáře:

Okomentovat