31. března 2016

Moje první šaty

Jak už jsem psala v minulém článku, začala jsem šít šaty úplně od začátku.

Koupila jsem v Textile House látku - povlečení na peřinu - se super vzorem a říkala jsem si, že by to mohlo být fajn na můj první pokus. Tak jsem do ní tedy střihla a začala.

Látky bylo opravdu mnoho, spousta mi taky zbyla, a když vezmu, že to stálo 60 korun, tak na to moje učení je to ideální :)

Šila jsem podle  návodu na YouTube:



Nejlepší budete mít, když pro přesný návod shlédnete video, ale každopádně jsem si tedy změřila všechno potřebné - délku horního dílu, šířku pasu, prsou, ramen a délku průramků. Podle těchto rozměrů jsem udělala návrh na balící papír a vystřihla podle něho látku. 


Tak, jak radí Annika - jednou dva dílky propojené (přední díl) a dva samostatné (zadní díl později spojený zipem).



Potom jsem vše pečlivě vyžehlila a nakonec opatrně sešila (lícem k sobě). Vzniklý kus vypadal už docela slušně! 


Potom jsem už moc návod nedodržela (a to byla asi chyba) a dělala jsem zase podle svého :D

Narašila jsem dva kusy látky, přední a zadní část sukně. Nechtěla jsem kruhovou jako má Annika, ale upřednostnila jsem skládanou. 


Pak jsem ustřihla kus látky na pásek, sešila ji do takového tunýlku, protáhla ho lícem nahoru a připevnila k topu. V tuhle chvíli šaty vypadaly docela slibně. To jsem ještě netušila, co všechno se dá pokazit.


Když jsem šaty tak nějak dala dohromady (přišla k pásku obě strany, našila zip - včetně zadní strany sukně, kterou jsem musela rozstřihnout do půlky - a olemovala spodní část sukně), zjistila jsem, že šaty mi prostě nesedí. Vršek mi odstává na prsou, je mi celkově široký, pas je nějak blbě nízko a celkově má horní díl divný tvar. 

Na fotkách to špatně asi nevypadá, ale to je jen díky pečlivě zvolené poloze, ve které zrovna nic neodstává.


Třeba na té další je vidět, jak mi ramínka odstávají. 


Tak jsem šaty ještě zúžila, zkrátila jsem ramínka (to už potom moc nešlo, neseděly okraje k sobě) a pořád to nebylo ono.

Další problém je zadní část. Jak je vidět na fotce, nepotkaly se mi nastejno švy pásku společně s horním dílem. Vůbec to celkově vypadá kostrbatě a nepovedeně. To je ten můj "selský rozum"! Kdybych se radši řídila návodem :D

Na vině je taky samozřejmě moje nezkušenost a nešikovnost a nerovné šití. Také šití bez měření!

Na toto jsem vymyslela možné řešení - ušít ze zbytku látky pruh a udělat pásek na mašli, to by myslím bylo účinné i efektivní. 


Ale pořád to neřeší problém odstávajícího vršku, který už opravdu netuším, jak řešit..

Myslím, že tento pokus vezmu jako nevydařený.. Za 60 korun látky, které spousta zbyla, a za 18 korun za zip - ten by se dal i vypárat a použít), mě to až tak nemrzí. Čas a energie už trochu ano, ale třeba ještě vymyslím, co by s šatama šlo udělat.. Přinejhorším je nechám jako sukni (kterých budu letos mít opravdu opravdu hodně)...


4 komentáře:

  1. Jé, se šitím jsme na tom podobně. Taky páchám zločiny na látkách z TH. Ten vršek spraví záševky, ale jak je přesně udělat, to se mě neptej...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsem udělala :/ spíš to vypadá, jako by to bylo potřeba zapošít i nahoře, ale to se snad ani nedělá.. Ale učím se :)

      Vymazat
  2. Musíš na vršku udělat záševky, protože tělo není placaté, tak ani šaty nemůžou být placaté :) Dělají se z pasu pod prsa a pak z boku k prsům, ta holka v návodu šije jen záševky z pasu (darts), sice ne úplně ideálním způsobem, ale i tak to potom líp sedí.
    Poradila bych ti zkusit nějaký střih z Burdy Easy (ne Burda Style, tam jsou dost složité věci), nebo kup v sekáči šaty, které ti sedí, rozpárej je a koukni, jak jsou ušité, to je taky možnost ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Udělala jsem právě ty od prsou k pasu, proto to nějak nechápu :D To mi pořád neřeší ty blbý ramínka :/

      Vymazat