9. března 2016

Šaty s kostkami

Dnes jsem se rozhodla předělat tyto šaty, které mě vyšly na 54 korun na Vinted i s poštou.
Materiál je tužší, látka má krásný vzor. 


Nejdřív jsem ustřihla rukávy a šaty zkrátila. Zvolila jsem délku pod zadek, aby se daly nosit k leginám.


Potom jsem šaty zúžila a to tak, aby sukně zůstala širší a šla později nařasit, a aby horní část byla akorát. Přitom jsem si všimla, že někdo už šaty zúžil a nechal tam kus látky. 

 

Pak jsem olemovala rukávy a výstřih, který jsem trochu prohloubila a odstřihla jsem tím i zvláštní tkaničku, která neměla ani žádný účel. 


Potom jsem ve výstřihu musela udělat pár založení (nevím, jestli se to profesionálně dělá taky tak - znám založení, kde se prošije látka kolmo k okraji, ale tohle se mi zdálo pro moje účely dostačující).
Jednoduše jsem složila látku a podél lemu jsem to ručně obšila nití.


Dolní lem dopadl docela dobře.


A nakonec jsem zevnitř našila gumu, aby se šaty trochu nařasily, a také mi přijde, že vypadají lépe stažené v pase.
Udělala jsem to jednoduše. Změřila jsem gumu podle svého pasu, sešila okraje k sobě ve tvaru čtverce s křížem uvnitř (běžný způsob, aby byla pevně sešitá), a pak už ji jen našívala cikcak (v anglictině zig-zag, neznám český název :D) stehem, aby zůstala elasticita a nit se netrhala, a jak jsem šila, gumu jsem natahovala. Ušitá část se pak hezky nařasila v klidovém stavu. 


No a tohle je výsledek. Pořád jsem začátečník a nějaké chyby jsou, ale takový top/šaty určitě na jaře využiju. Navíc mě to předělávání neskutečně baví :)

1 komentář: