11. ledna 2014

Recenze - 1. měsíc s hořčičnou maskou na extrémní růst vlasů

Miluju Votočvohoz.cz. 
Víte proč? Nejen, že se dá jednoduše zbavit starých nepotřebných věci, které udělají radost ještě někomu jinému, ale také proto, že se dozvíte spoustu nových informací ze všech odvětví. Co je zrovna za slevy, tipy na nějaké zajímavé stránky (např. Postcrossing - můj nějvětší "info-úlovek") a také kosmetické tipy. Na internetu jsou miliony dotazů, jak urychlit růst vlasů. Masáže vlasové pokožky, stimulace pomocí vlasových vod, vitamíny a doplňky stravy, čaje... Co ale objevily holky je zázrak. Jedná se o přírodní masku složenou ze čtyř základních jednoduchých ingrediencí. Maska slibuje přírůstek až 10 cm za měsíc.


Potřebujete:
2 lžíce mletého hořčičného semínka
1 lžíce cukru
2 lžíce oleje
horká voda
příp. zázvor (mletý sušený/strouhaný čerstvý), skořice, pepř

Já tedy suché suroviny dávkuji, ale tekuté už od oka, podle potřeby a hustoty. Výsledná maska by měla být hladká tekutá hmota, která se bude dobře nanášet k pokožce hlavy.

Příprava semínka
Ze začátku jsem měla potíže, protože namlít semínko byl nadlidský úkol. První pokus byl s paličkou na maso. Semínka přežila bez újmy. :D Pak jsem zkusila ruční mixér i takový ten velký elektricky strouhač a míchač v jednom. Tyčový mixér celkem uspěl, ale semínka lítala všude kolem a já si musela pomoci utěrkou. Úspěch ale minimální, stále zůstávaly jakoby slupky semínek. Ve velkém mixéru to nemělo smysl už vůbec, semínka jako by se odpuzovala s ostřím. Takže já měsíc musela přežívat s nekonečným a neúspěšným vymýváním drobků a slupek z vlasů. Tragédie. Teď po měsíci jsem náhodou našla malý elektrický mlýnek na kávu, stačilo nasypat, zavřít, zmáčknou tlačítko a během pár vteřin byl  prášek na světě. Asi si umíte představit, jak jsem se sama sobě smála. :D

Každopádně tento úspěch nastal po celém měsíci snažení a zatím jsem neotestovala, jaký to bude mít vliv. 

A jak maska funguje?
Vlas za normální situace prostě roste svým tempem, říká se, že kolem 1 cm za měsíc. Rychlost, stejně jako kvalita nebo struktura vlasu, je daná geneticky a všude slýcháme, že není možné ji ovlivnit. Co je však také známé, je, že rychlost růstu vlasů lze ovlivnit masážemi vlasové pokožky (poté dochází k jejímu prokrvení, což vede k rychlejšímu růstu vlasů). Nejsem tak vzdělaná, abych tomu rozuměla, ale chápu to tak, že krev rozproudí dění v pokožce, rychleji přináší živiny do vlasového kořínku a ten je stimulován k růstu. Tato hořčičná maska je tedy určená k prohřátí pokožky a tím ke stimulaci teplem a rychlejším prokrvením. Proto slibuje takové účinky.

Začala jsem 9.12. První týden (dvě aplikace) to celkem hřálo, přidala jsem hned od začátku ještě tak půl lžíce až celou lžíci mletého zázvoru. Hned po prvním týdnu jsem zpozorovala přírůstek 1 cm. Přesně jsem měřila na vypadlém vlasu, kde byl zřetelně vidět odrost a přechod mezi mými přirozeně světlými vlasy a hnědou barvou. Bohužel vyfotit odrost na hlavě se mi během celého měsíce nepovedlo. Další týden se mi zdálo, že maska nehřeje jako na začátku, tak jsem přidala skořici. Bohužel ani pak jsem nezaznamenala věší rozdíl. 

Po měsíci snažení jsem konstatovala 3 cm rozdíl i když maska hřála jen zlehka. Koho až pálí, může očekávat rychlejší růst. Zkušenosti slečen na VV také sdělují, že semínka namletá na jemný prášek teplo zvyšují, tak já uvidím při další aplikaci.

Přináším foto dokumentaci. Varovala jsem hned od začátku, že strašně záleží na vzdálenosti, úhlu a hlavně stavu vlasů. Pokud se mi jen trochu zvlní, může být rozdíl několik cm, takže to pak nejde poznat. Přesto bych řekla, že na fotkách něco vidět je (pro zvětšení klikněte na obrázek). A to na první mám rovné a na druhé trochu zkrocené přírodní vlnky.


8.1. jsem se nabarvila na červeno, takže počítám s tím, že odrost půjde dobře fotit a od neděle 12.1. tedy začínám nový měsíc snažení. 

Ovlivňuje maska kvalitu vlasů?
Moje odpověď je, že neovlivňuje. Beru vitamíny na vlasy z DM a piju čaj Křemíková bomba, takže vlasy mají výživu i zevnitř (nejen péči v podobě olejů a zábalů), takže nejsou slabší, nepadají víc ani se nesnižuje kvalita. Pokud by někdo tuto výživu podcenil, ano, mohou být slabší. Ale není to pravidlo, že čím rychleji rostou, tím jsou slabší. To určitě ne :) 
Doba tedy záleží na vás. Je individuální, co s vámi maska udělá. Někdo jí může používat obden a bude úplně v pohodě, někdo musí jen jednou za týden, jinak má přesušené jak vlasy, jak pokožku. To si musíte zkusit samy (předpokládám hlavně dámy :D). Důležité je, že to pomáhá a že je to opravdu zázrak pro někoho, kdo si nechává narůst dlouhé vlasy. :) 

Já jsem z masky nadšená a určitě se budu těšit na další poznatky, které další měsíc přinese a doufám, že budou ještě markantnější, když teď mám semínko na prach místo konzistence písku :) 

Za měsíc přijdu zase s dalším článekm kde snad budou lepší porovnávací fotky :)

17 komentářů:

  1. ..wau :o)) zajímavý článek...přišla jsem o 10 cm :o((( díky kadeřníkovi, který mi konce poničil chemickou barvou...bohužel, pryč jít musely a i tak jsem ještě musela jít ještě ke semínek, bude asi fuška.. :o)) každopádně ti děkujeme za typ :o))své dlouholeté kadeřnici, která mi vlasy musela zarovnat a zpravit..od té doby googluji, jak na rychlejší růst vlasů - chybí mi :o((( zkusím tedy hořčičnou masku :o))) ač to drcení )

    OdpovědětVymazat
  2. Je to na těch fotkách vidět :) Ještě by to chtělo fotky z tohohle měsíce, abych viděla, jak to za tu dobu vyrostlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mezi tím jsem dvakrát ostříhaná, takže by to nemělo smysl :) ale s maskou pokračuju, akorát to tak moc nesleduju.

      Vymazat
    2. Já to zkusila jednou a vlasy povyrostly, akorát teda se vždycky bojim aby kdyby náhodou se mi to dostalo na vlasy, aby nevypadaly :D

      Vymazat
    3. Nevypadaly by :) ja to mam vzdycky i na delkach a ono je to maximalne trochu vysusi, ale ja na kvalite nic nezaznamenala, co pouzivam masku :)

      Vymazat
    4. Teda ale řeknu Ti mně to tolikrát stačí dvakrát do týdne a mám pěkně popálenou hlavu, ale vlasy rostou, to bez debat :D Já si po každém mytí dávám ještě lopuchovou vodu takže to je kvalitka potom :)

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to se múže kadý den nebo jen občas?

      Vymazat
    2. Zalezi na typu vlasu. Na suche jemne vlasy bych to vic jak jednou do tydne nedoporucila, moje prezijou snad vsechno, tak muzu i ob den,kdyz mam cas :)

      Vymazat
  5. Děvčata, tak Vám řeknu, že jdu po tom :D Už jsem si objednala 1 Kg mletého hořčičného semínka z netu, tak jen čekám až dorazí, abych mohla začít. Už se na to třepu :D

    OdpovědětVymazat
  6. Taktéž to zkusím, tak jsem teda zvědavá, jestli to bude mít na mých vlasech nějaké účinky :-)

    OdpovědětVymazat
  7. bohužel jsem nesehnala drcené semínka tak jsem si je "rozdrtila" paličkou ..dala do misky semínka i ostatní ingredience nanesla na hlavu a nic .. možná to mililinko hrálo ..tak jsem se po 20 min. naštvala a smíchala hořčici s cukrem a nanesla na hlavu ..to me začalo už hřát .. tak uvidím jestli to bude fungovat nebo ne

    OdpovědětVymazat
  8. bohužel jsem nesehnala drcené semínka tak jsem si je "rozdrtila" paličkou ..dala do misky semínka i ostatní ingredience nanesla na hlavu a nic .. možná to mililinko hrálo ..tak jsem se po 20 min. naštvala a smíchala hořčici s cukrem a nanesla na hlavu ..to me začalo už hřát .. tak uvidím jestli to bude fungovat nebo ne

    OdpovědětVymazat