18. listopadu 2013

Recenze - šampon Keratin s arganovým olejem (Bione Cosmetics)

Má posedlost touto značkou je v poslední době značná a já zjišťuji v recenzích, jaký produkt vybrat tentokrát. Protože miluju arganový olej, byla jeho přítomnost ve vlasové řadě hlavním faktorem výběru. A po vzoru Kyrkys, která udělala recenzi na tři produkty (dva z nich doma mám), jsem se rozhodla také dát dohromady složení a popořadě rozebrat všechny jeho složky. 
Šampon i kondicionér mě stál každý 79 korun a to v místní malé Tetě, kde bylo možné objednat si z katalogu dané produkty. Je ale škoda, že výběr byl docela malý. Každopádně, já potřebovala nový šampon a kondicionér a tato volba u mě byla jasná.



Složení (některé látky byly přeloženy do češtiny, na výrobku jsou anglicky):

Voda - hlavní složka, nejobsáhlejší surovina, pro potřeby kosmetiky se většinou používá destilovaná voda, neutrální až positivní vliv

Sodium C 14–17 olfein sulfonate - detergent, pěnící látka, může způsobit mírné podráždění kůže a očí, podle tohoto blogu je ještě horší než sulfáty typu SLS a SLES, což mohu jen potvrdit větší pěnivostí, ale přijde mi to trochu jako podvod na zákazníka, když se firma chlubí tím, že šampon neobsahuje sulfáty a přitom jsou nahrazeny něčím horším, což sice není sulfát, ale pro někoho, kdo nechce nic drsnýho na pokožku

Cocamide oxide - povrchově aktivní látka, saponát, usnadňují rozpouštění a odstraňování nečistot, často používají v čistících a pracích prostředcích (např. mýdlo),

Disodium cocoyl glutamate - čístící látka, přírodní látka, vyrobená z kokosového oleje, látka používaná k měknutí vody, šetrná k přírodě, snášenlivá citlivou pokožkou

Cocamide DEA - vyrábí se z kokosového oleje, odmašťuje a čistí, ale například v Kalifornii v USA je tato látka zakázaná a může se projevovat jako karcinogen

Cocamidopropyl betaine - další detergent, na úrovni SLS a SLES, ale je rostlinného původu,
pokožkou dobře snášen, snižuje povrchové napětí kosmetického produktu, složka je obsažena i v produktech doporučovaných dánskou Asthma and Allergy Association

Kyselina mléčná - má hydratační, antibakteriální a protizánětlivé účinky, zklidňuje podráždění a současně potlačuje množení bakterií, urychluje regeneraci a obnovu buněk

Parfum - parfemace

Lecitin - zamezuje u normální a zvlášť suché kůže jejímu vysoušení po mytí

Arganový olej - rostlinný olej z plodů argánie trnité

Hydrolyzovaný keratin - hydratační, zjemňující a vyhlazující účinky, přidává se do také vlasové kosmetiky ke snížení statické elektřiny odstraněním povrchového elektrického náboje z vlasů

Allantoin - organická sloučenina na bázi močoviny, která je pro své výrazné regenerační účinky s oblibou využívána v kosmetice, má regenerační účinky, podporuje hojení pokožky

Panthenol - vitamin B5, zvlhčující, zvláčňující a hydratační látka, obalí se na vlas a chrání ho, dodává lesk

Phenoxyethanol - syntetická látka, konzervant, nahrazující parabeny, je snášenlivý, jak píšou na výrobku: „Konzervační látka se za několik minut zcela odpaří.“

A výsledek? Překvapilo mě množství pěnících látek a jeden možná karcinogen, ale zbytek složení mi přijde fajn na šampon. Co se týče mě, vlasy tedy umyje skvěle, prodlužuje se doba, kdy ještě vypadají k světu a mastí se po delší době (což tedy vykazuje účinek hydratačních látek i na pokožku, není podrážděná a neprodukuje tedy víc olejů). Je potřeba použít kondicionér (mám ze stejné řady), protože vlasy jakoby vržou, ale to mi nijak nepřekáží, protože nějakou péči používám vždy.

A účinek šamponu bez sulfátů mohu jen potvrdit větším kroucením vlasů, dělají se mi více kudrlinky a to je tedy důkaz, že vlasy nejsou ničeny a vysušovány, tak snad i do budoucna bude šampon jen prospěšný. :)

Šampon má klasickou konzistenci, stačí ho použít opravdu málo, protože silně pění. Vůně mi částečně připomíná pánskou namíchanou s nějakými bylinami. Ve vlasech zůstává jen chvíli.


Netušíte, co znamená znak krokodýla na obale? Na internetu jsem nic nenašla, takže nejspíš nejde o nějaké značení.


A pro ty, co si chtějí počíst o účincích. :) V podstatě s textem nemůžu nesouhlasit.




5 komentářů:

  1. Fajn recenze, je dobré porozumět trošku tomu složení. Nicméně já jsem konečně spokojená s tím jak moje vlasy vypadají a oni si zatím po téměř měsíčním používáním nestěžují. Myslím si, že je rozhodně kvalitnější a i tak složením jemnější než leckteré další, které slibují zázraky. Tento za tak malý peníz skutečně umí co slibuje. Jinak myslela jsem si, že ten krokodýlek by mohl značit kosmetiku netestovanou na zvířatech, ale podle googlení se tam dává králík a ani v dalším značení není. Tak buď něco s logem firmy nebo nevím... :D

    www.thechangeofmissy.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radši bych se ani nepouštěla do zkoumání složení šamponů značek typu Loreal :D to bych asi koukala.. taky jsem googlila a o krokodýlovi nikdy nic. a na někaterých výrobcích to je, na jiných není, tak nevím :D

      Vymazat
    2. Krokodýl je velkou záhadou! Můžeme zkusit napsat výrobci, třeba nám osvětlí, zda je to dekorace nebo to má nějaký hlubší význam... A teda do Loreálů a Elsévů a kdoví čeho dalšího bych se vážně nepouštěla... :D

      Vymazat
  2. skvělá recenze!
    Takže po těhle zdravých šampónech se více kroutí vlasy?? no tě pic, to jsem zvědavá na svoje přírodně ovčí vlasy :OO :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony obecně šampony se sulfáty vysušují vlasy a brání tak přírodně kudrnatým vlasům kroutit se, protože narušují sturkturu vlasu, já tomu moc nerozumím. ale holky, které vyradily šampony nebo myly vlasy šampony bez slufátů a intenzivně hydratovaly, měly krásné kudrlinky. Zkus si vyhledat na netu "no poo method" nebo "curly hair method" a vyjede ti spousta obrázků před a po :)
      Co se týče Bione, já můžu potvrdit, že vlny jsou definovanější a vlasy mají větší tendenci se kroutit. Není to ale žádná mega změna, ono to taky jde pomalu, uvidím, jak to bude do budoucna :)

      Vymazat