6. srpna 2016

Co jím VEGAN - červenec

Opět přináším inspiraci toho, co jím v 99% vegansky, protože je to strava, po který je mi prostě nejlíp :)

Tady můžete vidět, že to není nějaká restrikce, ale je to styl, který se dá udělat chutně a ještě pořád trochu zdravěji, než z živočišných produktů :)

Asi nejzajímavější jídlo předešlého měsíce byly tyto burgery:


Tyto burgery jsem dělala od základu sama, včetně bulky a sojanézy.

Těsto na bulky bylo z neurčeného množství hladké mouky, sojového mléka, oleje, droždí a soli. Nechat vykynout klasické těsto a pak tvarovat placaté kulaté bochánky :)

Zeleninová placka se skládala z brambor, červené čočky a červených fazolí. Všechno závisí na koření, jakmile dáte spoustu různého koření (klidně mix na mleté maso), tak chuť bude vždycky skvělá a opravdu, maso vám tam chybět nebude :)

Dál jsem dělala sojanézu - sojové mléko a olej jsem v poměru 2:1 vyšlehala do hustší konzistence, přidala jsem hořčici, citronovou šťávu, sůl, pepř, a na jemno nakrájenou červenou cibulku. Boží :D

No a pak celková chuť - všechny ingredience jsou klíčové pro neobvyklý gastro zážitek :D

Na dolní půlku jsem dala sojanézu na to jsem pokladla rajčata na plátky, potom placku, zase sojanézu, na to rukolu a pak na horní bulku namazat arašídové máslo (to dodá neskutečnou další chuť tohoto burgeru!).

Tohle byla opravdu delikatesa, musíte to zkusit :) 

.................................

Dále jsem se zúčastnila vegan pikniku, který organizovaly tři česke vegan youtuberky, a byl to úžasný zážitek. Všichni strašně sympatičtí a milí, spousta výborného jídla (jako fakt hodně, už jste někdy snědli 5 dezertů? :D) a nádherné počasí.


Nejlepší jídlo byl asi řepový hummus - toho přinesl autor v obří míse, což byl skvělý nápad :D

Dále můžete vidět smažený tempeh v černé misce, na tácku bramborák, nějakou slanou kouli a slaný závin.


Dále byly k ochutnání různé příchutě pomazánek a neskutečný "tvarohový" rybízový koláč. Mňam! 


Tohle byl pro mě naprosto nádherný zážitek, setkat se s tolika lidmi, co myslí jako já a užívají si skvělé jídlo (ano, vegani jsou proslulí posedlostí ve žranicích doslova :D) a nemají zapotřebí jen prudit ;)

.................................

Dále jsem navštívila My Raw Café v Praze, kde jsme si s kamarádkou (nevegankou) dali raw dezerty. To znamená, že nebyly tepelně upravené a jsou složeny jen z rostlinných složek.

Kamarádka měla malinový a já banánovo-čokoládový. Můj byl úžasný, krémový (díky banánům) a čokoláda, kdo by si stěžoval na čokoládu? :D Kamarádčin mi tolik nechutnal, malinová vrstva byla asi zpevněná kokosovým olejem a tyto dezerty mají pro mě zvláštní chuť.. 

Za každý dezert jsme zaplatily stovku, což je docela dost, ale tak jednou za čas.. Lidi utrácí mnohem víc menší porce :D


Další restaurace, a tentokrát Moment, můj oblíbený podnik už po hodně let, ještě než jsem k omuto stylu začala přicházet. Je celý veganský a nabízí všechno od vařených jídel, přes různé studené svačiny, kávu, až po dezerty. Ty dorty a cheesecaky jsou tam naprosto nejlepší, co kdo může najít (včetně neveganských) a tyto burgery byly taky pecka!

Já měla prvně v životě seitan (pšeničná bílkovina - lepek) a dostla jsem ho v burgeru rovnou dva kusy tak, že byly spíš venku z housky než uvnitř. Kamarádka měla řepový, který mě inspiroval pro ten burákový nátěr už kdysi před nějakou dobou :)


Vegani si mohou dát také zmrzlinu (různé zmrzlinárny v centru Prahy nabízí veganské sorbety), toto je konkrétně Ugo. Teď se objevily informace, že je v nich nějaká látka živočišného původu, ale pro mě je důležité, že v nich hlavně není mléko. Stravuju se vegansky na 99% procent a když je někde stopa chemické látky možná ne úplně vyhovující, nezblázním se :)


A kromě klasický číny bez masa (nebo s tofu) vegani můžou i sushi :)


Tak za měsíc zase přidám nějaký dobroty :)










Žádné komentáře:

Okomentovat