27. května 2016

Hranatá kosmetická taštička

Z zbylé látky z mých prvních šatů a z tmavé spodní látky ze sekáče jsem zkusila udělat kosmetickou taštičku. Na první pokus zdá se fajn :)

Trochu se mi píře u zipu, toho jsem si všimla až později, ale to jednoduše napravím. Navíc si myslím, že pro vás je mnohem zajímavější vidět ty věci i s chybami, než dokonale upravené a nafocené, jako by to dělal stroj :)
Nejdřív jsem si řekla, jestli sem nedat až druhý pokus, když už je to návod, ale zase myslím, že je hodnotnější a možná zábavnější ukázat pokusy tak, jak jsou :D

Začala jsem tedy ze 4 stejnými kusy látky, dva od každé. Kytkovanou látku jsem zvolila na vnější stranu, petrolejovou na vnitřní.


Pak následovalo zvolit zip. Zip jsem položila na kraj vnější látky, zuby k líci. 


Navrch na to jsem položila tmavou látku - vnitřní. U této není rozlišen rub a líc, ale je to lícem nahoru. 
Vše jsem přišpendlila na místě.


Když jsem pomocí speciální patky na zip (drží jehlu těsně u řady zubů zipu) zip přišila, vznikla mi tato podoba. Takhle bude tmavá látka vypadat zevnitř (kdyby měla rub a líc, jinak takhle vypadá stejně).


Pak následoval ten samý postup znovu na druhé straně.


Tantokrát jsem měla nahoře vnější látku, tím pádem lícem dolů.
Přišpendleno, přišito.


Potom je vhodné všechny 4 strany přežehlit, odtáhnout je co nejdál od zipu, aby se tam látka pak nepletla a zip se nezadrhoval.


Pak jsem podél zipu vše ohnula, vnější strany lícem k sobě. Na straně je vidět zip zezadu. Přišila jsem vše k sobě na druhé straně od zipu.


Po sešití a zarovnání (jsem pořád nezručná a strany neseděly) jsem začistila okraj látky cik-cak stehem.


Pak jsem tento šev a zip přitiskla k sobě, aby obojí bylo uprostřed. 


Nakonec jsem přes všechny vrstvy po kratších stranách udělala stehy. Jela jsem i přes zipy, tímto se udělá zakončení na obou stranách a není potřeba kovových zarážek. Jde takhle kdykoli jakýkoli zip zkrátit. Důležité však je nechat tahoun zipu někde mezi tím :)


Po začištění jsem udělala na všech čtyřech bocích také čáry. Potom se podle těchto čar bude projímat roh. Boční lemy (kratších stran) se dají k sobě s těmito čárami.


Výsledek vypadá takto. Potom se kolmo na tyto čáry udělá další čára a podle této se bude šít.


Po sešití (přišpendlení) všech čtyr stran by mělo vzniknout něco takového.


Pak už stačí jen začistit i tyto stehy a otočit taštičku. Vzniklý produkt vypadá takto. Bohužel jsem nepoužila nějakou výztuž, takže tašitička je neforemná, obzvlášť prázdná. 
Přijde mi to jako skvělý dárek, takže asi mám tip na Vánoce (sestra, která čte můj blog, jí nedostane, neraduj se, že víš tajemství :D). Akorát musím vymyslet tu výztuž :)


A takhle vypadá zevnitř. Asi by byla vhnodná nit stejné barvy jako spodní látka, ale tohle byl opravdu pokus, a aspoň je to dobře vidět pro vás :)





Žádné komentáře:

Okomentovat