8. srpna 2013

Knižní tag

U S. mě zaujal knižní tag. V poslední době si kupuju knížky a pomalu zaplňuju svojí malou poličku. Mám ráda jak klasiku tak moderní literaturu a čtení mě baví od malička. Proto jsem si řekla, že do toho půjdu :) Dvě otázky jsem vynechala. 
Spousta knih je z knihovny mýho dědy, který sbíral literaturu. Čerpala jsem tam na maturitu a něco si chci nechat jak na památku, tak kdybych si je chtěla přečíst znovu.


  • Knihu, která má na svém obalu či v názvu "knihu": Svět podle Garpa

Nenašla jsem knihu podle daných požadavků, ale na této obálce je psací stroj, to se dá počítat, ne? :D Je to o spisovateli, tak ten námět sedí :)



  • Klasiku: Máj
Co dodat, jedna z nejomílanějších knížek ze střední :D



  • Obálku se zvířetem: Ostře sledované vlaky
Tak tohle byl taky trochu problém, něco nejvíc podobné zvířeti jsem našla tohle :D Jedna z povinné četby, ale pořád ta, která se dala číst. 


  • Knihu v cizím jazyce: Dear Vittie

Knížka, která je napůl v angličtině. Je to něco mezi dopisy a vyprávěním. Střídá se tam anglický text a český vysvětlení. Perfektní na naučení frází. :)



  • Knihu se třpytivým obalem: Vysoký let

Myslela jsem, že třpytivou nenajdu, ale tahle levná knížka, kterou jsem přečetla spíš ze slušnosti k babičce, má třpytivá písmena. To je ale tak jediná věc, co je na ní zajímavá. 



  • Obal, na kterém jsou pouze písmena: Deník Anny Frankové
Původně jsem myslela, že jí zařadím mezi deníky, ale tam mám něco lepšího. Anna byla jediná, která nemá na vazbě obrázek. Má teda ještě přebal s fotkou, ale ta vazba s názvem zajímavě vystupuje.

  • Knihu, jejíž hlavní hrdina je chlapec/muž: Norské dřevo
Hodně zajímavá. Dostala jsem jí od tety k Vánocům, čekala jsem, až bude po maturitě a budu mít čas a klid jí přečíst. Klid je opravdu potřeba,není to oddychovka, ale je potřeba nad ní přemýšlet. Musím jí přečíst ještě jednou, asi jsem jí dostatečně nepochopila. 



  • Nejstarší knížku v knihovničce: Robotou života
Kniha, která byla zadarmo v knihovně. Je z roku 1905 a je to soubor povídek. 




  • Knihu, která není YA : Dámy z Grand Avenue
Moje milovaná spisovatelka. Píše knihy asi spíš pro ženy. Je to o rodinných problémech, vztazích (převážně tedy dospělých žen), řeší se tam i nějaký zločin (vražda nebo jiný čin spáchaný na člověku) a většinou je tam i dojemný vyvrcholení ve vztazích. Přečetla jsem snad všechny, co vydala, a jedna na mě ještě čeká hezky v poličce, už se na ní těším, čím mě překvapí tentokrát.



  • Obal knihy, který je namalovaný: Saturnin
Ta mě bavila. Je psaná jednoduše a s humorem. Navíc ty kresby vás provází celou knihou, je to prostě super kousek :) Z dědovy knihovny. 



  • Nejtlustší knihu: Šifra Mista Leonarda
Další z knih nalezených v dědově knihovně, ale bohužel jsem se k ní ještě nedostala. Pořád mám dalších 5, který chci přečíst dřív. 



  • Knihu, která nepatří do žádné série, stojí samostatně: Můj pískomil a já
Taková sranda od strejdy a tety k narozeninám. Myslela jsem, že v dalším balíčku bude pískomil v živé podobě :D Ale mám jí v knihovně a jsou tam i zajímavý informace o myškách. Věci, co byste do nich ani neřekli :)

  • Obálku, na které je oko: Hostitel
Tak tohle byla jasná volba a žasnu nad tím, jak se to povedlo :D Oči jsou dost častým motivem v celým příběhu, takže prostě úplně přesný :D


  • Obálku, která se nepovedla: Čas něhy
    Jistě, románek pro náctileté. Náhodou, koupená kdysi dávno s babičkou jen tak, abych měla co číst, ale ten příběh mám ráda. Ta obálka je ale děsná, jako obvykle u těchto typů knih :D


  • Fiktivní/skutečný deník: Heroinové deníky 

Absolutně boží kniha. Je to životní příběh jednoho rockera. Sex, drogy a rock'n'roll. Kniha má boží ilustrace, každá stránka je jiná. Červená a černá barva dodávají na dramatičnosti, to samý autentický fotky a drsný kresby. Výpovědi přátel, rodiny, o jeho drogovým a rockovým životě. Prostě takovou druhou nenajdete (jedině druhej díl od stejnýho "autora") :) Je k ní ještě vydaný CD s hudbou přímo k tomu, taky pecka. No prostě srdcovka :)



  • Obálku na které je meč či jiná zbraň: Na západní frontě klid

Vzhledem k tomu, že hlavní námět je válka, tak ty dva ostny připisuju zbrani. Ta knížka byla fajn, ztracená generace se taky hodně probírala a dá se dobře pochopit.



  • Knihu s ilustracemi: Vadí nevadí
A na konec moje dětská knížka. Byla první od této autorky a za ní následovalo snad 20 dalších, dokud jsem nedospěla do fáze, kdy už mě nebavily. Nemám svojí fotku, ségra jí půjčila kamarádce. 


1 komentář:

  1. Jé Vadí nevadí!! Jacqueline a její knihy jsem měla strašně moc ráda v dětství! Teď je mi trošku líto, že jsem svoje knihy od JW dala sestře, ráda bych si prolistovala :D

    A Ostře sledované vlaky pobavily, co to vůbec je? :D

    Tvůj výběr se mi moc líbí :)

    OdpovědětVymazat